poniedziałek, 20 czerwca 2016

lawendowe pyszności :)

Kończy się niestety jeden z moich ulubionych sezonów : sezon truskawkowy .
Uwielbiam truskawki pod każdą postacią a najlepiej prosto z krzaczka .
Taka ze mnie wiejska baba i lubię trochę pozamykać tych smaków i zapachów do słoiczków i butelek .
Suszę zioła , robię swoje mieszanki , gotuję syropy , soki i dżemiki .
Zamykam to ,czego nie mogę kupić w sklepie .
A już na pewno nie kupię dżemu truskawkowego z lawendą :)
Po takim deszczowym i ponurym dniu jak dzisiaj
słodka kolacja się należy ....
jakie smaczne ......
Wystarczy herbata w ulubionej filiżance , zapalona świeczka i nawet prosta kanapka smakuje jak ambrozja :)

podaję przepis :
SKŁADNIKI:
- 1kg truskawek
- 300g białego cukru
- 1 łyżka soku z cytryny
- garstka kwiatów lawendy ( koniecznie kulinarnej z ekologicznej uprawy)
PRZYGOTOWANIE:
Truskawki myjemy, suszymy i obieramy z zielonych końcówek. Zasypujemy cukrem i odstawiamy na dwie godziny. Następnie odlewamy trochę soku i na bardzo małym ogniu gotujemy około dwóch godzin, od czasu do czasu mieszając. Odstawiamy garnek na noc i na drugi dzień ponownie wstawiamy dżem na mały gaz. Po około godzinie powinien być mocno gęsty. Dodajemy teraz kwiaty lawendy i gotujemy jeszcze 20-30 minut. Jeszcze gorący przelewamy do słoików, zakręcamy i odstawiamy do góry dnem.

następnym razem pokażę Wam jak powoli zapełnia się mój kredens ziołowymi specjałami :)

A Wy co mieliście na kolację ? :)



23 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. rozumiem ,że juz nie możesz na niego patrzeć ?
      kuruj się !! zdrówka życzę :)

      ps. z mniszka akurat w tym roku nie robiłam :)

      Usuń
  2. Same pyszności... Ja sie teraz zrobiłam głodna... ale niestety godzina na to nie pozwala:):):)
    uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam na śniadanko :)
      do naleśników rewelacyjny :)

      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Bardzo mnie zaciekawił ten dżemik z truskawek i lawendy. Może byś podała przepis. Spróbowałabym zrobić.
    Gratuluję takich pomysłów.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste i niczym "niewyfiołkowane"jedzonko...a to wygląda iscie po królewsku:):):)
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, prostota jest najlepsza :)

      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Uwielbiam takie proste i niczym "niewyfiołkowane"jedzonko...a to wygląda iscie po królewsku:):):)
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak :)
      ja tez lubie prostotę a juz tak smakowita ,jak najbardziej :)

      Usuń
  6. wspaniale wygląda dżemik:)smacznego

    OdpowiedzUsuń
  7. No musi smakować niebiańsko, pyszotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że ja nie mogę takich słodkości jeść, ale sobie chociaż popatrzę:)))
    Wysłałam do Ciebie maila. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. co za ciekawe połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dżemu truskawkowego z lawendą nie robiłam nigdy.
    Mam jeszcze sporo lawendy od Ciebie, którą z nich dodać, czy np. cukier lawendowy ?
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej dodać lawendę, wtedy jest wyrazisty w smaku :)
      pycha :)

      Usuń
  11. mniam, taki dżemik musi być pyszny! my zachwyciliśmy się dżemem z kwiatami czarnego bzu, zrobiłam już zapasy, może zdążę i z dodatkiem lawendy? jutro spróbuję kupić truskawek jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy odmiana lawendy ma tu jakieś znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ponieważ nie każda lawenda jest kulinarna
      ja używałam Hidcote blue

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i zostawione słowo :)